Design

Tutustu taiteellisen suunnittelun ratkaisuihimme. Kauneus ja trendit saadaan sidottua yhteen mitä luovemmin keinoin. Osa tai vaikka kaikki nämä allaolevat graafiset ratkaisut voivat olla osa liiketoimintaasi. Jos etsit erilaisia ratkaisuja, kerro meille niistä.

Webdesign

Jokainen, joka saapuu verkkosivuillesi, näkee ensimmäisenä designin. Hyvä ja asiallinen tyyli sekä muotoilu pitävät käyttäjät sivuillasi pidemmän aikaa. Jos sivusi näyttävät ammattimaisilta, ne ovat luotettavat ja vakavasti otettavat. Myös satunnaiset käyttäjät kiinnostuvat helpommin palveluistasi.

Muu design

Palveluiden markkinoinnissa on muitakin asioita, joissa "Designin Taika" on hyödyllistä. Yrityksesi julkisuuskuva tekee yrityksestäsi menestyvämmän. Omaleimaiset ja yksinkertaiset elementit tunnistetaan helpommin.

Modernit menetelmät

Responsiivinen design

Verkossa surffailu mobiililait- teilla lisääntyy, joten sivujesi tulisi olla vaivattomasti selatta- vissa minkä kokoisella näytöllä tahansa. Tarvitset responsii- visen eli mukautuvan designin ja koodin verkkosivuillesi.

Slider

Useimmat verkkosivut käyttä- vät slideria korostaakseen tär- keitä tietoja, tarjouksia, mai- noksia tai muita elementtejä etusivuillaan. Sliderin voi ra- kentaa monin eri keinoin riip- puen lähtökohdistasi ja tavoit- teistasi.

Keskeiset verkkosivujen rakennuselementit

Väripaletti

Tarkkaan valitut värit luovat verkkosivujen muotoilun perus- tan. Kaikki värit ja väriyhdis- telmät vaikuttavat tunteisiin. Ne voivat tehdä sivuista vakavastiotettavat, luotettavat, hauskat taikka inspiroivat.

Header - Otsikkopalkki

Otsikkopalkki kulkee koko si- vun yläosan poikki ja esiintyy kaikilla alasivuillakin. Monille yrityksille otsikkopalkki on pa- ras paikka tehokkaasti välittää, mikä on sivuston tarkoitus ja mitä yritys tekee.

Valikko design

Päävalikko toimii sivujesi tien- viittana. Sen käytettävyys on ensiarvoisen tärkeää. Ulkonä- kö tulee toissijaisena tässä tapauksessa. Yhteensopivuus muun designin kanssa on toki merkittävää, mutta valikon on oltava helposti havaittavissa.

Sisällön design

Yksityiskohdat saavat sivujen sisällön näyttämään harmoni- selta. Siihen vaikuttavat esi- merkiksi valittu fontti, sen koko ja sijoittelu, kuvien kehykset ja esillepano, sopivat marginaalit sekä järjestely.

Tausta

Sivujen tausta on mahdollista toteuttaa lukemattomin eri tavoin. Se voi olla kuva, jokin toistettavissaoleva elementti, liukuväri tai pelkästään yhtä väriä. Taustan valinnalla voi- daan sitoa yhteen sivujen teema.

Footer - Alatunniste

Alatunniste on otollinen paikka lisätä esimerkiksi yhteydenot- tolomake, some-painikkeita, linkkejä, joilla ohjaat käyttäjät eri puolille sivustoasi tai yh- teistyökumppaneiden sivuille.

Lisäelementit

Kuvakkeet

Kuvakkeet ovat yksinkertainen tapa kohentaa muuten teksti- voittoista asiasisältöä. Niillä saa ryhdikkyyttä ja hengi- tystilaa tekstien väliin.

Animoidut elementit

Animoidut elementit elävöittä- vät sivuja. Lukuisat erilaiset tehosteet tekevät verkkosi- vuista mielenkiintoisemmat ja leikkisämmät.

Favicon

Favicon toimii minilogona. Se auttaa tuotemerkin tunnistami- sessa selaimessa sekä kirjan- merkeissä. Siinä tulee olla asianmukaiset värit ja muodot, jotta se erottuisi helposti muista.

Brändi

Logo

Logo kuvastaa visuaalisesti kaikkea sitä mitä yrityksesi edustaa. Ideaalisesti logo pa- rantaa mahdollisten asiak- kaiden sekä yhteistyökumppa- neiden ensivaikutelmaa yrityk- sestäsi. Edustava logo kehittää lojaaliutta asiakkaan ja yrityk- sen välillä.

Käyntikortti

Yhteystietojesi on oltava sel- västi esillä käyntikortissasi, mutta samalla sen on hyvä olla yksilöllinen ja huomio on pidet- tävä brändissä. Kaikki tämä saavutetaan huolella suunnitel- lussa käyntikortissa.

Kirjeet ja kutsut

Lähettämäsi kirjeet ja kutsut edustavat yrityksesi ilmettä. Kirjekuoriin ja kirjeisiin kan- nattaa lisätä ainakin yrityksen logo ja yhteystiedot. Kutsuissa voi lisäksi korostaa tulevan tapahtuman teemaa kuvin ja värein.

Mainostus

Banneri

Banneri-mainokset ovat äärim- mäisen tärkeä osa online markkinointia. Niiden tulee na- pata käyttäjien huomio muuta- massa sekunnissa. Olennai- sinta on tehdä niistä visu- aalisesti miellyttäviä mainok- sia, joissa on houkutteleva informaatiosisältö.

Mainoslehtinen

Mainoslehtisen tärkein ele- mentti on lyhyt ja ytimekäs iskulause. Kuvilla pystyy ker- tomaan paljon pienessäkin ti- lassa ja ne tekevät mainos- lehtisestä esteettisen.

Juliste

Kiteytetty sanoma, hallitseva kuva, näkyvä logo, selkeät kontrastit ja kirkaat värit sekä rohkea ja erilainen, niistä on menestyvä juliste tehty.

Visuaalinen versio

Esteetön versio

Osalla käyttäjistä saattaa olla vaikeuksia lukea tekstiä näy- töltä, mutta on olemassa me- netelmiä, joilla voidaan paran- taa heikkonäköisten mahdolli- suuksia käyttää verkkosivujasi.

Tulostettava versio

On useita syitä miksi käyttäjä haluaa tulostetun version si- vuista tai jostain sivun osasta. Näin laaditulla dokumentilla on myös mainosarvoa, jos se on hyvin tehty. Informatiivisten sivujen on siis hyvä tukea tulostusta.

Multi design

Multi designin avulla on helppo pitää verkkosivujen ulkoasu mielenkiintoisena ja vaihte- levana. Sen soveltamiseen on olemassa useita eri keinoja, esimerkiksi sivujen tyyli voi vaihtua juhlapyhien, vuodenai- kojen tai vaikka yön ja päivän vaihtelujen mukaan.

Jos kiinnostuit palveluistamme, ota yhteyttä meihin!